In deze 10 stappen documentatie wordt uitgelegd hoe een e-mail account ingesteld kan worden in Outlook 2010, tevens kan deze handleiding gebruikt worden voor Outlook 2013, de teksten kunnen wel afwijken. Mochten er tijdens het volgen van dit stappenplan vragen of problemen zijn, neem dan contact met ons!

Stap 1. Open Outlook en druk op Bestand (links boven, blauwe knop)
Stap 2. Druk in het Info kader op "account toevoegen
Stap 3. Selecteer in het "account toevoegen" venster de knop "handmatig instellen of ..... " en druk op verder
Stap 4. Selecteer de onderste optie, "Internet e-mail" (Pop of IMAP) en druk op verder
Stap 5. Vul de gegevens zoals onderstaand in, gebruik in plaats van fictiefbedrijf.nl je eigen domeinnaam.

Gebruikersgegevens

Naam: Zichtbare naam (bijvoorbeeld: Jan // Fictief bedrijf )
E-mailadres: emailaccount@fictiefbedrijf.nl

Servergegevens

Type account: IMAP
Server voor inkomende e-mail: Servernaam zonder HTTP, zoals vermeld is het bestand 'Gegevens webhostingpakket' (bijv. charlie.dotshosting.nl)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): Servernaam zonder HTTP, vermeld is het bestand 'Gegevens webhostingpakket' (bijv. charlie.dotshosting.nl)

Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: emailaccount@fictiefbedrijf.nl
Wachtwoord: Wachtwoord zoals toegestuurd of ingesteld
Wachtwoord onthouden: aanvinken

Stap 6. Druk op Meer instellingen
Stap 7. Navigeer naar het tabblad "Server voor uitgaande e-mail" en vink het vinkje bij "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist".
Stap 8. Navigeer naar het tabblad "Geavanceerd" en pas het getal bij "Uitgaande e-mail (SMTP)" aan naar 587.
Stap 9. Druk op "OK" en op "Volgende >"
Stap 10. Druk op "Voltooien"

Gefeliciteerd! Het e-mail account is zojuist aangemaakt.